Thursday, November 13, 2014

mara da settle.. alhamdulillah

13/11/2014 3.33pm

assalamualaikum...
(tetap nak bg salam walaupn aku tau bkn ade org nk baca sgt pn blog aku yg b'sawang spideman nie..)

mood b'bloger ttibe!!
sy rasa mcm da lama sangat xupdate... b'bulan lama la juga kn.. kalau umah mau da kne singgah hantu weyyy... tp ok la xmakan tahun lagi... kire kategori kemalasan bole d bendung lg..

hari nie xde update pasal anak... pasal suami... tp nk update psl diri sndiri!! ok walaupn rasa mcm syok sndiri.. cite pasal hal diri sndiri... lantak la kn... asl x busy body suda!!

ceritanye bermula mcm nie... aku nie sejak da kje mmg la rajin sgt bayar duit mara... mara.. duit pinjaman masa aku blaja dulu... blaja bercinta.. blaja berdating.. blaja tiap2 mggu tercongok dpn pintu umah... blaja pnjat pagar... blaja ponteng class... & macam2 lagi la.. macam2 hado... kau hado? xhado kn... ha sudah.. terpengaruh ayat tv..  tp 1je sy xwt sepanjang sy jd seorg student... midnight kt lua... hebat x? hebat kn... kire nakal2 sy.. kire ada baik juga lak... (ok sila muntah hijau skrg!!)

cerita da melencong jauh... sila kembali pd tujuan asal ye NORAZILAH !!

ayat td, sy rajin bayar duit mara...
walaupn xbanyak aku byr.. tiap bulan rm100, kdg2 bayar lebih... kadang skip bayar... kire ok dr xbayar langsung kn.. last2 jumaat lps.. aku dpt settle semua... sbnrnye sy pinjam mmg banyak sgt... rasa klu sy bayar tiap bln rm100-300 mmg tah tahun bila la la bole habis... silap anak deret2 hutang melambak la lg... tp alhamdulillah yg bestnye pinjam mara.. bole wt pemotongan ikut pointer... mkin pandai ko, makin kurang bayar la... tp aku thp xbrp pandai tp xsampai lg tahap bodoh lg la.. dpt la aku wt pemotongan 2.. kurang la beban la ckit kn... thanks mara.. i luv u lahhh!!

aku mmg slalu on9 je pasal nie.. baki tgk on9.. bayar 0n9.. almaklum.. teknologi d hujung jari kn... (manusia pn makin malas...) tp bab hutang2 nie yg melibatkn " blacklist" aku amik port... haaa br gelabah kau!!

minggu lps aku da langsaikn hutang.. wt on9 je.. tp xdpt feedback... aku mmg xpk nk cek baik on9 sbb bau nie aku menitis beratkn ckit.. tp smpi hari nie aku call.. ada lebih dr 17 no berlainan semua xnk angkat... ha dah kenapa.. ngular lebih dieorg nie... rse mcm penat jari aku tekan no kot... so last2 aku check on9 juga la kn... ye la wlaupn jumlahnye xbyk.. tp lebih dr gaji sy 1 1/2bln ... kire banyak juga la bg sy.. so bukak web.. masuk id & pasword.. terpampang la ayat "end of repayment".. baki 0-0.. wey korang rasa? bangga kot wey... bila tgk screen pc rse mcm nk lompat bintang pn ada.. nk lari setempat pn ada.. nk jogging kt tasik pn ada... da mule merepek.. da la.. mls nk cite da.. tgk mcm da pjg je sy mengarut.. kang lg pjg.. lg mengarut kang tah pe bnde lg..


ok, sekian live update dr meja ofis sy, wasalam :)




0 kata mereka:

Post a Comment